|
|
Cliënten waarderen ons gemiddeld met een 7,9
|
Onze cliënten zijn tevreden over de door ons geboden dienstverlening. De rapportcijfers die zij ons geven variëren tussen een 7 en een 8. Het gemiddelde komt uit op een 7,9.
Dit zijn de uitkomsten van het cliëntwaarderingsonderzoek dat MEE & de Wering in 2018 heeft uitgezet onder 4.990 cliënten. Cliënten die de dienst cliëntondersteuning ontvingen zijn het meest tevreden (rapportcijfer 8,1). |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Respons
De respons was over het algemeen hoog (gemiddeld 37%). Door 1.845 cliënten zijn rapportcijfers afgegeven.
Kwaliteitskenmerken
Er zijn ook vijf stellingen (stelling: een aanname waarmee je eens of oneens kan zijn) gesteld over kwaliteitskenmerken die maken of een cliënt de dienstverlening positief of negatief waarderen. Die vijf stellingen zijn:
- De wachttijd tot het eerste gesprek en de start van de dienstverlening verliep goed.
- De medewerker begreep mijn probleem goed.
- De medewerker had voldoende deskundigheid om de vraag te kunnen beantwoorden.
- De ondersteuning heeft geholpen bij beantwoorden van de vraag.
- Door ondersteuning ben ik in staat in vervolg zelf problemen op te lossen.
Het zijn 4-puntsstellingen waarbij 1 staat voor ‘helemaal mee oneens’ en 4 staat voor ‘helemaal mee eens’. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Op de eerste vier stellingen scoren we erg goed. De uitkomsten op deze 4-puntsstellingen zijn gemiddeld een 3,7.
De vijfde stelling scoort bij alle diensten iets lager dan de eerste vier: gemiddeld een 3,5. Een deel van onze cliënten heeft MEE & de Wering blijkbaar toch weer nodig bij een vervolgvraag of -probleem. Wij gaan aan de teams vragen of zij ideeën hebben hoe we dat kunnen verbeteren.
Onafhankelijk
Het cliëntwaarderingsonderzoek is in 2018 door MEE & de Wering zelf uitgevoerd. De cliëntenraad heeft ons laten weten dat zij graag een onafhankelijk onderzoek wensen. In 2019 gaan we bekijken of we de cliëntenraad hierin tegemoet kunnen komen. |
|
|
|
|
|
|
|
|