Cliënten waarderen ons gemiddeld met een 7,9

Onze cliënten zijn tevreden over de door ons geboden dienstverlening. De rapportcijfers die zij ons geven variëren tussen een 7 en een 8. Het gemiddelde komt uit op een 7,9.

Dit zijn de uitkomsten van het cliëntwaarderingsonderzoek dat MEE & de Wering in 2018 heeft uitgezet onder 4.990 cliënten. Cliënten die de dienst cliëntondersteuning ontvingen zijn het meest tevreden (rapportcijfer 8,1).
 
 
 

Respons
De respons was over het algemeen hoog (gemiddeld 37%). Door 1.845 cliënten zijn rapportcijfers afgegeven.

Kwaliteitskenmerken
Er zijn ook vijf stellingen (stelling: een aanname waarmee je eens of oneens kan zijn) gesteld over kwaliteitskenmerken die maken of een cliënt de dienstverlening positief of negatief waarderen. Die vijf stellingen zijn:
  1. De wachttijd tot het eerste gesprek en de start van de dienstverlening verliep goed.
  2. De medewerker begreep mijn probleem goed.
  3. De medewerker had voldoende deskundigheid om de vraag te kunnen beantwoorden.
  4. De ondersteuning heeft geholpen bij beantwoorden van de vraag.
  5. Door ondersteuning ben ik in staat in vervolg zelf problemen op te lossen.
Het zijn 4-puntsstellingen waarbij 1 staat voor ‘helemaal mee oneens’ en 4 staat voor ‘helemaal mee eens’.
 
 
 

Op de eerste vier stellingen scoren we erg goed. De uitkomsten op deze 4-puntsstellingen zijn gemiddeld een 3,7.

De vijfde stelling scoort bij alle diensten iets lager dan de eerste vier: gemiddeld een 3,5. Een deel van onze cliënten heeft MEE & de Wering blijkbaar toch weer nodig bij een vervolgvraag of -probleem. Wij gaan aan de teams vragen of zij ideeën hebben hoe we dat kunnen verbeteren.

Onafhankelijk
Het cliëntwaarderingsonderzoek is in 2018 door MEE & de Wering zelf uitgevoerd. De cliëntenraad heeft ons laten weten dat zij graag een onafhankelijk onderzoek wensen. In 2019 gaan we bekijken of we de cliëntenraad hierin tegemoet kunnen komen. 
 
Contact MEE & de Wering
...